Martinoli je kazala da je za mlade sada karakteristično to da na internet ne dolaze sa ciljem da se informišu već da se zabave, a onda kroz zabavu usvajaju nove informacije.
“To je zamka za medije koji žele da se vestima bave na ozbiljan način i da daju odgovore na sva ključna pitanja. Vrlo je teško dati odgovore na sva ključna pitanja, a istovremeno biti zabavan”, izjavila je Martinoli u svom obraćanju putem video-veze.
U tom smislu su, dodala je Martinoli, možda vesti najugroženiji sadržaji i najugroženija medijska roba.
“Vesti su najugroženija medijska roba zato što pokušavaju da se nadmeću sa sadržajima koji su napravljeni zamo zato da nas zabave, da budu uzbudljivi i da nam isprovociraju emocije”, rekla je Martinoli.
Prema njenim rečima, to je neki balans koji na našem prostoru jako teško postižemo.
“Kod nas se vesti trude da izazovu te povišene emocije, što nije uvek u skladu sa ciljem vesti, a to je da ponude kvalitetnu informaciju”, istakla je Martinoli.
S druge strane, kazala je, u savremenom društvu danas publika pokušava da pronadje one izvore u koje će imati najviše poverenja. Poverenje postaje valuta koja dobija na ceni ponovo, posle dugog vremena”, naglasila je Martinoli.
Istakla je da su nam vesti važne jer na osnovu vesti formiramo svoje stavove u društvu u kojem živimo.
“Ukoliko te vesti nisu vesti koje daju odgovore na ključna pitanja onda mi u društvu ne možemo da participiramo kao svesni, odgovorni i dobro informisani gradjani. To znači da odluke koje donosimo, nisu zasnovane na informacijama koje su kvalitetne, pouzdane i proverene”, rekla je Martinoli.
Suosnivač Instituta za digitalne komunikacije, psiholog Ana Mirković kazala je na skupu da je medijska pismenost samo nadogradnja onoga što zovemo funkcionalna pismenost.
“U ovoj digitalnoj eri svakodnevno vidimo koliko nam manjka funkcionalna pismenost. Stalno vidimo na društvenim mrežama da se rečca “ne” ne piše odvojeno od glagola”, kazala je Mirković.
Ona je istakla da će priručnik “Medijska pismenost” pomoći deci da budu medijski pismenija, a poznato je, dodala je, da mediji kreiraju kulturu jednog društva, percepciju i kreiraju odluke.
Konferencija “Za bolje obrazovanje – Preuzmi inicijativu”, namenjena edukatorima, nastavnicima i aktivistima koji se bave obrazovanjem organizuje se danas u Naučno-tehnološkom parku u Nišu.
Skup će se kroz sedam predavanja, dva panela i pet radionica baviti novim načinima podučavnja i učenja kao što su video-predavanja, onlajn kursevi i digitalna izdanja udžbenika. Sastavni deo konferencije su i obuke iz oblasti finansijske, digitalne, medijske, informacione i algoritamske pismenosti.
Skup u organizaciji udruženja “Nauči me” iz Niša okupio je 100 edukatora iz Srbije, a podršku organizaciji pružili su udruženje “Propulsion” i Američka agencija za medjunarodni razvoj USAID u okviru programa “Nova pismenost”, Ministarstvo prosvete, nauke i tehnološkog razvoja, Naučno-tehnološkik park i Obrazovni kreativni centar iz Bora.